Monday 2 July 2012

jgn salahkn rooney





Steven Gerrard menegaskan Wayne Rooney tidak harus dijadikan kambing hitam di atas kegagalan Euro 2012 England.
Kapten England itu menyatakan adalah tidak realistik untuk mengharapkan bintang Manchester United tersebut semata-mata bagi memenangi kejohanan.
Dan dia bimbang jangkaan yang besar terhadap Rooney boleh menjadi antara alasan striker Three Lions gagal menjaringkan gol selepas ini.
Gerrard berkata, "Saya cuma rasa sejak Wayne ada, dan kerana prestasinya di Euro 2004, terdapat jangkaan yang dia datang ke kejohanan dan menang segalanya atas usaha sendiri."
"Saya fikir itu tak adil, terutama apabila segalanya tak menjadi dan orang ramai kemudian menyalahkan Wayne dan prestasinya."
"Tapi tanggungjawab adalah ke atas semua 23 pemain. Tak adil untuk hanyamelihat Wayne dan berkata kerana dia tak bermain dengan baik, itu adalah alasan kenapa kami tak pernah menang."
"Saya telah sebut banyak kali bahawa di peringkat ini, perkara terbesar adalah bermain tanpa jangkaan, tanpa rasa takut."
"Jadi itu normal pada masa-masa tertentu Wayne merudum kerana jangkaan, kerana semua orang menjangka dan mahu dia melakukan yang terbaik."

No comments:

Post a Comment